dijous, 25 de març del 2010

“L’AMOR ÉS MAR DESFETA”: UN TAST DE POESIA CATALANA. 3r d'ESO.

L’amor és mar desfeta
d’onades i de vent
que no té port, ni riba...

Jacint Verdaguer (1845-1902) Cantat per Maria del Mar Bonet a AMIC, AMAT.
Com a petita introducció a la literatura catalana, hem partit de la idea que té Ausiàs March sobre l’amor en la seva obra poètica per endinsar-nos en les nostres vivències i sentiments, així com en els de diversos poetes, homes i dones que han estimat i ho expliquen en els seus poemes.
Una alumna ens en fa un resum.

Hem estat treballant la poesia durant unes setmanes i la veritat és que he après moltes coses. Ara us faré un petit resum de tot el que hem anat treballant.
Primer de tot vam buscar cançons d’amor i desamor i, cadascú portava la que li agradés. La recitava i després entre tots la comentàvem i explicàvem el que ens havia transmès. La veritat és que aquesta activitat em va agradar molt, va ser molt divertida i distreta.
Després, a partir d’uns poemes d’Ausiàs March van haver de saber explicar el què ens imaginàvem nosaltres en el poema i el què creiem que significava, però és clar, cadascú té una opinió diferent, no interpretem el mateix. També vam fer un comentari sobre la poesia de Maria del Mar Bonet, sobre el que pensava ella de la poesia i sobre un mateix poema segons si era cantat o bé recitat.
Vam estar molts dies treballant en comentaris de poemes i el que significaven.
Després vam fer una activitat molt interessant que consistia en triar el poema que més t’agradava entre molts i, a partir d’aquí, explicar la intenció del poeta, els versos que més ens agradaven, la informació de l’autor, els descobriments més importants del poema de diferents poesies llegides i treballades a classe.

Jo vaig escollir una poesia que es diu Els amants, de Vicent Andrés Estellés i Coit de Joan Brossa i vam fer un treball que després cadascú el va explicar. I una de les últimes coses que hem fet, i que he trobat molt curiosa, és que de cada poema havíem de dir quines sensacions d’olor, olfacte, vista, tacte i oïda ens transmetia.
Han sigut unes setmanes de sorpreses i sobretot he aprés moltes coses que abans no tenia ni idea. És fantàstic treballar la literatura així. Espero que les generacions que venen a continuació puguin disfrutar-la igual que l’hem disfrutada nosaltres.
Marina Chao 3r d'ESO

IL·LUSTREM UNA POESIA DE MARIA-MERCÈ MARÇAL. VERSIÓ MUSICADA DE MIGUEL POVEDA.

RECULL D'OPINIONS DELS I LES ALUMNES: LES MIL CARES DE LA POESIA.


http://issuu.com/Serrat/docs/2010_3_recull_opinions_les_mil_cares_de_la_poesia_

La poesia és un escrit en vers. Pot tenir mil cares: trista, alegre, il•lusionada o simplement del temps. Un poema expressa tot el que sents, tot el que vols explicar i no saps com, ni a qui.
La poesia no és ni per grans, ni per a joves. És per a tothom, per als rics, per als pobres.
La poesia pot significar molt per a una persona, pot viure d’ella, d’aquell munt de paraules amb ritme o no, que poden expressar els sentiments, els pensaments, les il•lusions i altres mons de fantasia.
He aprés que la poesia és fascinant, et porta a altres móns només amb adjectius, verbs i noms.
És una altra font d’escriptura oberta a tothom que la vulgui apreciar.
Iana García. 3r d'ESO

http://issuu.com/Serrat/docs/2010_3_poesies_3r_eso_veles_i_vents